I’m surprised you know about that! (laughs)
Minami-san, you entered Capcom as a designer, but a year later you got into planning. Were you known as a “plan man”?
A plan man’s work requires two attitudes – an intense passion for something he wants to make, and on the other hand, a cool head for decisions in consideration of how other people will view it.
At first, I’d be thinking about a project and fall into self-doubt, like, “Is this really any good?” I’d think as hard as I could, on into the night, but in the end I wouldn’t know which way to go. Then when I took a project proposal to a senior programmer, he’d say, “That’s boring,” and it would go in the trash, literally. It would get tossed into the trash – plop! – right before my eyes!
Exactly. You couldn’t even get anyone to make visuals for it. When I first began work as a plan man, I thought the people around me would cooperate in achieving my ideas. But not at all!
It must be that if you can’t convince those closest to you, then you certainly won’t win over consumers.
Yes. It was a pretty competitive company, so it had that “sports team” atmosphere. But even now… (looking at Inaba-san) what I do is similar! (laughs)
(laughs) It’s a tradition that carries on! But even though you had a hard time then, isn’t that much better than actually making something only to have the public say it’s no good?
Video games were giving you such a hard time, but you went home to play more video games.