Sorry for invading in such great numbers! (laughs)
Today my guests are developers at Capcom1 who made the Resident Evil Revelations game for the Nintendo 3DS system. Thank you for coming. 1Capcom Co., Ltd.: A video game developer. Headquarters: Osaka.
No, not at all. The fans will enjoy it more if I talk to people in different positions since we’ll be able to talk about it from different angles. I’m looking forward to our discussion.
Firstly, I would like you to introduce yourselves briefly and tell us what you were in charge of. Kawata-san, we met before in the Iwata Asks: Nintendo 3DS Third Party Game Developers, so this is our second time.
Yes. I’m Masachika Kawata, producer of Resident Evil Revelations. Beside me is Takenaka-san, who is with the team as my assistant producer.
I’m Tsukasa Takenaka. Nice to meet you. I worked on the Megaman Battle Network series2 and I was director of Megaman Battle Network 5: Double Team DS.3 After that, I was a planning man together with Nakanishi-san for Resident Evil 5.4 2Megaman Battle Network series: A series of data action RPGs. The first game, Megaman Battle Network, was released for the Game Boy Advance system in Japan in March 2001. 3Megaman Battle Network 5: Double Team DS: A data action RPG released for the Nintendo DS system in Japan in July 2005. 4Resident Evil 5: A survival horror game released in March 2009. The Resident Evil series is known as the Biohazard series in Japan.
At Capcom, “planning man” is what you call in-house people in charge of planning, right?
We also say “character man” for designers. And programmers are “software man”. This happens regardless of people’s gender. And next to him... Is it really alright for me to just introduce everyone? (laughs)
Okay, I’ll take over. (laughs) I’m Koshi Nakanishi, director of Revelations. I haven’t been at Capcom that long. It’s only been four years, but I came in as a planning man part of the way through Resident Evil 5.
I was chief of this project, but everyone has been in the industry for about 15 to 16 years. But Hori-san came from a different industry. Even so, he’s been soldiering on for about ten years.
I’m Yoshizumi Hori. I was art director this time. I’ve mostly worked on the Resident Evil series since joining the company. Kawata-san has really put me through the wringer! (laughs)
I think I’ve been nothing but nice to you. (laughs) And down at the end is Suzuki-san in charge of sound.
I’m Kota Suzuki. This is my ninth year in the industry. Recently, I’ve worked a lot on the Resident Evil series. As a composer, I’m mainly in charge of music. I worked on Resident Evil 5 and Resident Evil: The Mercenaries 3D.5 This time, like before, I coordinated the overall sound. 5Resident Evil: The Mercenaries 3D: A survival action game released for the Nintendo 3DS system in Japan on June 2, 2011.