Thank you very much.
I’m visited by these two from NAMCO BANDAI Games1 who worked on the Tekken 3D: Prime Edition game. Thank you for coming over. It’s nice to see you today. 1 NAMCO BANDAI Games Inc.: A company established when management of BANDAI Co., Ltd. and NAMCO Ltd. integrated in 2006. Headquarters: Shinagawa Ward, Tokyo.
Now then, if you could introduce yourselves, I’d like to ask how each of you became involved in video games.
No, I’m sure you were involved with video games before they became your jobs, so I would love to hear about that, too.
Got it. I’m Katsuhiro Harada, producer of the Tekken2 series. When I was a kid, my relative’s coffee shop had the Space Invaders3 game and ever since then I’ve loved video games. My parents were really strict and they told me, “We forbid you to play any video games!” 2 Tekken: A fighting game series. The first game in the series was released in 1994 as an arcade game by NAMCO Ltd. 3 Space Invaders: An arcade game released in 1978.
I’m sure your parents never dreamed that in the future you would shove yourself head-first into a skyscraper and face off with (Yoshinori) Ono-san!4 (laughs) 4 Yoshinori Ono: Producer of the Street Fighter series. Deputy Head of Consumer Games R&D Division and General Manager of R&D Tokyo Production Department at CAPCOM Co., Ltd. In the past, he appeared in the Iwata Asks: Nintendo 3DS Third Party Game Developers.
No. (laughs) They wouldn’t buy me a Nintendo Entertainment System, so I had to play at a friend’s house or sneak into a game arcade to play. So in reaction to that, when it came time to get a job I decided, “I’m going into the game industry no matter what!” My parents cried over it.
Generation-wise, was it still back when most parents would be against their children working in the video game industry?
I was born in the seventies, and for my parents’ generation, the game industry was a totally unknown quantity.
I studied psychology, so it had nothing to do with the video game industry. I just happened to get my first job offer from Namco. At first I wasn’t involved in making games, I was in sales.
That may have been a reaction towards your parents not sharing your idea of how much fun video games can be.