Yamane-san, which Dream Event do you recommend?
Outer space at the Olympic Games? “Dream” definitely applies to that one! (laughs)
Yes. At first, we struggled over how we could have the characters synchronise with each other, but in the end, we decided to have Dino Piranha appear as an enemy.
Huh? That giant Piranha Plant that appeared in the Super Mario Galaxy6 series? 6Super Mario Galaxy series: A series of 3D action games released for the Wii console. The first game appeared in November 2007 and the second game appeared in May 2010 in Japan.
Yes. There are four rings. Each character goes in and stops for a certain period of time, charging up their gauge, and once everyone’s gauge is full, you can slam with your body into the Dino Piranha. There’s tension as everyone controls in unison, so it’s fun.
That didn’t come together until two or three weeks before making the master for mass production.
It’s difficult to choose just one, but I do recommend Dream Sprint . It’s a pretty classic-style game in which the characters are in a ball and overcome obstacles on the way toward a goal. SEGA has a game called Super Monkey Ball7 in which you went into a capsule and rolled, so we wondered if we could put Mario in a capsule. (laughs) 7Super Monkey Ball: An action game released by SEGA Corporation for the Nintendo GameCube system in September 2001 in Japan. The Nintendo 3DS version was released in March 2011.
That’s how that Dream Event came about, because you wanted to put Mario in a capsule?
I recommend Dream Hurdles . Earlier, I mentioned how we came up with ideas on the Shinkansen. Well, in this game there’s a spinning disc with something like a track on top. The characters run around it, step on each other, avoid obstacles, and try to get the most points.
Yes. We thought of that about 15 minutes before reaching Kyoto Station - about when we were cruising past Lake Biwa. And now it’s actually in the game.
I can tell just from our conversation that there is a lot of variety to the Dream Events. You can come up with ideas that widely stray from actual Olympic events, resulting in rather wild content more like what you would expect in a video game. The freedom in gameplay changes quite a lot that way.
That’s right. And we had the stages designed based on Mario and Sonic’s game worlds, so they conjure up the atmospheres of those series. For that reason as well, I’m very glad that we included Dream Events.