Different Reactions in Japan and the West
Kasahara-san just mentioned a presentation to people who were involved in this project overseas. This was a somewhat unusual product, published by Nintendo in Japan and by SEGA overseas. The Nintendo development team presented it to sales and marketing people in Japan and SEGA did the same overseas. I’d like to ask what went over well when each of you did that. How did that go, Yamane-san?
While you can enjoy this game together with your family and friends, it’s also nice how you can play alone, seriously trying to set new records.
Yes. Even playing alone, if you connect via Wi-Fi, you can shoot for the top of the ranks against players around the world. But looking at surveys of Japanese players, I noticed that they like the combination of a character game with a party game.
Overseas, as well, people like Mario and Sonic and play this game as a character game, but there is a stronger tendency there than in Japan to view it as a sports game rather than a party game.
Yes. And while lots of people like the Olympic Games in Japan, in Europe and America - especially in Europe - they’re really passionate about the Olympic Games.
Yeah. A lot of voices in Europe said they wanted us to increase the number of regular Olympic events.
Yes. I think there’s a cultural difference behind that, but take Equestrian-Show Jumping for example. Not many people in Japan know much about this event.
Meanwhile, they love it in Europe. There are actually video games dedicated just to horseback riding there.
Oh, that reminds me. After we made nintendogs5, Iwata Asks: Nintendo 3DS 5nintendogs: A game released for enjoying communication with puppies. Released for the Nintendo DS system in April 2005 in Japan. The second game in the series, nintendogs + cats, was released for the Nintendo 3DS system in February 2011 in Japan.
If we make the equestrian sports based on our own limited knowledge, they might point out flaws.
When I first tried out what SEGA had made, the horses appeared to run in such a leisurely way that I said, “Make them faster. Make it feel better to ride the horses.” But Kasahara-san said, “No, the equestrian games aren’t like that.” They don’t compete in speed.