This interview was first published in April 2010
Today - for the first time in a session of "Iwata Asks" - I will be talking to a group of people who are all older than I am. I have gathered together developers who were at the forefront of Game & Watch, Nintendo's first handheld gaming system, which laid the foundation for the Game Boy and Nintendo DS systems. Thank you for coming today.
First, I'd like you to tell me what you were in charge of for the Game & Watch system. Kano-san, would you start us off, please?
You were part of the first generation back when Nintendo first started hiring people who specialised in design.
Right. When development of Game & Watch began, I was in what we then called the Creative Section.
Miyamoto-san was also once in that section. How many people were in it at that time?
Five, including me. Research and Development Department I was going to make Game & Watch, but it didn't have a designer, so I participated as a helper. I did all-round design work - design aspects of the games, the faceplate around the LCD, the colour of the system, the packaging, and so on.
You were involved with every aspect of design, from the character known as Mr. Game & Watch to the exterior box.
I worked on the software that made the game run. I did that together with Yamamoto-san.
We took turns programming the software. And like Kano-san said, we were jacks-of-all-trades, so we also participated in meetings for new game ideas. We proposed our own ideas and had quite a lively time as we worked.
So people who came in as hardware personnel wrote programs, put forth ideas and even did some of the manual craftwork. (laughs)