After an idea came together, what was the next step?
After we all brainstormed and the basic situation of the game had been determined, Yokoi-san would say, “The rest is up to you.” (laughs)
By “you” he meant Kano-san. (laughs) Kano-san would redraw our clumsy drawings on the blackboard, and then it would look really interesting and we’d say, “Let’s do it!”
And there’s Game & Watch: Fire .15 15Game & Watch: Fire: The fourth title in the Game & Watch series. Firemen had to use a sheet to catch people falling from a burning building. Released in Japan in July 1980.
Here’s Game & Watch: Octopus .16 16Game & Watch: Octopus: The second Game & Watch game in the Wide Screen series. A diver had to avoid a giant octopus’s legs as he retrieved a sunken treasure. Released in Japan in July 1981.
I heard that the test models were bigger than the actual systems and had lights. What was one like?
First, we took the materials that Kano-san had drawn up and put them on film in a darkroom.
Then we used a jigsaw power tool to cut acrylic plastic that was about five millimetres thick to match the pattern on the film and placed it onto a circuit board perfectly matching it in size.
It really was. And we had to be careful the light didn’t bleed where it shouldn’t.
We applied smoked acrylic so you could only see the graphics where the lamps were.