The second core element in the game is the use of Nintendo Wi-Fi Connection. We didn’t use it simply because we'd done it before in the DS version. We figured it was fun for players to be able to use the internet to visit their friend's towns, so we put it in this version as well.
Were there things which you weren’t able to do with the DS Nintendo Wi-Fi Connection that you were able to implement in the Wii version?
Yes, there were. Players are now able to enjoy various events together with their friends. In the DS version, because it was for a handheld console, there were hardware limitations, so the event would come to a halt while the DS units were communicating through the Internet. But in this version, for events like New Year’s Eve and carnivals, you can all gather in your friend’s town and enjoy it together.
So one player can say something like: “There’s ------ taking place in my town today, so come and join me!”
Yes. He wasn’t able to appear while players were using Nintendo Wi-Fi Connection in the DS version. If you had friends visiting your town, you wouldn’t be able to listen to the performance, even if it was 8 o’clock on a Saturday evening. But in this version, up to 4 players can enjoy one of K.K.’s concerts together. When everyone uses an event like that as a reason to get together, I’m really happy. There are also events that take place simultaneously worldwide.
So let’s say on the 31st December, wherever you take a trip in to the Animal Crossing world, you can enjoy New Year’s Eve. But you can't simply talk of events without acknowledging that each country has its own culture. It must have been very tough to adapt the events to suit each culture.
Well, I got the chance to become quite an expert on events around the world! (laughs) In Japan, we have the event called tsukimi (moon-viewing). In Japan, when we talk of moon-viewing, we are talking about the mid-autumn moon. There are also events related to the moon which take place at the same time in America, but they are completely different in nature.
In autumn in America, at harvest time, you are able to work at night when the moon is bright, so they have the Autumn Moon festival to celebrate this.
In Japan, when you mention tsukimi, people think of tsukimi dango (sweet dumplings), and pampas grass decorations. But people in other countries don't understand this at all, so we had to change the animal's dialogue.
When an event takes place, the head of the town will come out and give presents to players. So during tsukimi, he would give out tsukimi dango.
But if an American player receives a tsukimi dango, he's going to think: "What on earth's this?"
Right. So we changed the gift the player receives for the US version to a wheat sheaf. Which leaves Japanese people wondering: “Why a wheat sheaf?" (laughs)