It is a standalone animation that's about as long as an episode of a TV anime show, and features the original Japanese voice cast and a brand new English dub.
Put together by superstar anime studios LandQ Studios and Touhoku Shinkai, Azure Striker Gunvolt: The Anime presents a scenario that fans of the series will be familiar with while simultaneously presenting a deeper look into the world of Azure Striker Gunvolt.