Your Nintendo 3DS system can wirelessly exchange game data with other Nintendo 3DS family consoles as you pass other players on the street, without you having to lift a finger!
You can exchange Mii characters and gameplay profiles with others, unlock new gameplay elements in titles that you’ve enabled StreetPass for and there are even games you can only play via StreetPass!