World Championship Poker featuring Howard Lederer All-In
Here’s the deal: hundreds of professional poker players want the big prize, but only one can walk away from the table with all the chips.
Are you fed up always losing out to your mates in a friendly session of Texas Hold ‘em? Practice makes perfect and World Championship Poker for Wii offers all the practice you’ll need!
If, on the other hand, you’ve already tuned your poker face to perfection, this game will allow you to take on the might of top players such as Howard Lederer, Annie Duke and Robert Williamson III, as well as international poker superstars Marcel Lüske, Thomas Bihl and Erin Ness. Not only do they look and sound the part, their play styles and signature personality traits add an extra level of authenticity.
Start off by creating your own virtual persona in Create-a-Character Mode, then take on a series of tournaments in Career Mode. There are 19 types of poker on offer, including Texas Hold 'em, Five Card Draw, Seven Card Stud, Omaha and more.
World Championship Poker brings all the excitement of high-stakes poker to the Wii console and adds the comfort of the Wii Remote. You can use it to look around in first-person, and play your rounds with one hand – pointing the controller up to raise and down to fold.