Shrek the Third
The third time is charming. Shrek returns for adventure in a land Far Far Away. When the King falls ill, it’s up to Shrek and his pals to find the true heir to the throne and save Far Far Away.
Shrek the Third closely follows the storyline of the movie on which it’s based. Players will take control of such favourite characters as Shrek, Donkey, Puss-in-Boots and Fiona as well as new characters Arthur and Sleeping Beauty. Each one of the characters has unique abilities that are invaluable to completing the quest.
What would a fairy tale be without a magic wand? Players wave the Wii Remote to perform different attacks with a simple movement of the hand. With the Wii Remote, players can perform light attacks or combos, and a swirl of the Nunchuk controller makes the character unleash a strong attack. The Wii Remote is also good for attacks in the air. After players press A to jump, a wave of the Wii Remote delivers a mid-air attack and the Nunchuk a jumping ground attack.