Shrek the Third
Driemaal is scheepsrecht! Shrek keert terug voor een avontuur in het land Far Far Away. Als de koning ziek wordt, is het de taak van Shrek en zijn vrienden om de ware troonopvolger te vinden en Far Far Away te redden.
Shrek The Third volgt de verhaallijn van de gelijknamige film op de voet. Spelers kruipen in de huid van populaire personages als Shrek, Donkey, Puss-in-Boots (de Gelaarsde Kat) en Fiona, maar ook van nieuwkomers als Arthur en Sleeping Beauty (de Schone Slaapster). Ieder van deze personages heeft unieke eigenschappen die onmisbaar zijn als je Shreks zoektocht succesvol wil afronden.
Wat zou een sprookje zijn zonder toverstaf? Spelers zwaaien met hun Wii-afstandsbediening om verschillende eenvoudige aanvallen of aanvalscombinaties uit te voeren. Door met de Nunchuk te bewegen laat de speler het personage een uitgebreidere aanval uitvoeren. De Wii-afstandsbediening komt ook van pas voor luchtaanvallen. Nadat spelers de A-knop hebben ingedrukt om te springen, zorgt een zwaai met de Wii-afstandsbediening voor een aanval in de lucht en eentje met de Nunchuk voor een soort sprongaanval.