MX vs ATV: Untamed
Gear up for the ride of your life as all-action racer MX vs ATV: Untamed roars onto Wii!
You’ll need to negotiate your way round treacherous trails on motorbikes, monster trucks, off-road buggies and much more as you power your way to victory in a wide variety of game modes and exhilarating mini-games. From burning up tracks in the ultimate X-Cross racing championship to competing in Rally, Supercross and Freestyle modes or using a ski-jump as an impromptu ramp, thrill-seekers will find plenty to keep their adrenaline pumping in MX vs ATV: Untamed.
The action on the track can be controlled either by using the Wii Remote alone or both the Wii Remote and Nunchuk. In the first instance, you can steer your chosen vehicle simply by tilting the Wii Remote left and right, controlling your speed with the 1 and 2 Buttons and boosting your way over ramps and obstacles by pumping the Wii Remote up and down at the right moment. With the Nunchuk attached to the Wii Remote, the Control Stick is used to steer you over your terrain while the motion sensing abilities of both the Wii Remote and Nunchuk give you the power to perform mid-air tricks. Whatever control method you opt for, you’ll have the ability to push your chosen vehicle to its limits on your way to conquering the world of racing.
With slow motion replays that allow you to watch your biggest spills back in spectacular style, and an online mode that gives up to eight people the chance to share the track for exhilarating multiplayer races, MX vs ATV: Untamed is crammed with full-throttle action that will take your breath away.