Choose from over 50 new and returning characters in the biggest roster of fighters that the series has ever seen, each armed with their own incredible attacks and powerful combos. Take on your mates in 2-on-2 or 1-on-1 battles, or liven things up even more by battling the odds in 1-on-2 matches. Use the Wii U GamePad touch screen to execute moves and combos, or take your opponents down with traditional button controls.
A wealth of single- and multiplayer modes keep the fires of battle burning. Enjoy the return of the legendary beach volley battle that is Tekken Ball, pair up for the ultimate team brawl, and put your pugilistic powers to the test in arcade, ghost, time attack and survival modes, among others. Get ready for the next battle by watching replays of past fights and put your new combo ideas to the test in a comprehensive and customisable training mode.
Customise combatants with exclusive costumes inspired by classic Nintendo characters including Mario, Toad, Captain Falcon and more, then dive into the exclusive Mushroom Battle mode where you’ll duke it out while picking up some very familiar-looking power-ups.