SteamWorld Dig is a platform mining adventure. Take the role of Rusty, a lone mining steambot, as he arrives at an old mining town in great need. Dig your way through the old earth, gaining riches while uncovering the ancient threat that lurks below...
Explore an underground world full of secrets, treasure and terrors, and uncover the remnants of human civilisation, a degenerate race of dynamite-wielding troglodytes.
The map and other interface elements are now displayed on the Wii U GamePad for clutter-free graphics, and you can use off-TV play to continue digging on the Wii U GamePad even when your TV is occupied or turned off.