Shiftlings
Control two adorably dim-witted alien space janitors on their quirky quest to repair the galaxy in Shiftlings on Wii U! Unaware they’re part of a game show, the pair takes on intergalactic challenges, solving puzzles using two space suits joined by a single air hose! It’s conjoined, cartoonish fun!
As the clueless twosome, you’ll negotiate environments, and avoid traps by blowing air back and forth between one another. Inflate or deflate each Shiftling instantly, to bring new abilities: expand to a huge, heavy ball to push obstacles out the way, or act as an impromptu trampoline to catapult your airless twin to otherwise out-of-reach areas! Conversely, shrinking down makes you slender enough to fit through narrow gaps or light enough to reach new heights. You can even drag each other along, but make sure you don’t accidentally sever the hose in a closing door!
Set over five interstellar worlds, there are 50 stages to explore, each with a stack of puzzle-based platform antics. As well as commanding both characters in single-player mode, you and a friend can take control of a Shiftling each in local or online multiplayer. Work together, and you’ll soon be jumping to freedom – provided you learn to share the air in this comic platform outing on Wii U!