Lovely Planet
Make your way across whimsical planetoids as fast as you possibly can in this unique, first-person action game that combines 3D platforming and shooter aspects with addictive time-attack gameplay. Try, try and try again to set the fastest times possible in a hundred bite-sized levels, leaping between platforms and blasting down enemies as you make your way to the ultimate goal of Lovely Planet itself.
Take out the bad guys, but be careful with your aim: there are friendly blue cubes dotted around each level, and if you shoot any you’ll be forced to restart the course. As you progress, more and more elements come into play, making things increasingly tricky. Zap falling apples before they hit the ground, try not to get disoriented as you jump through teleporters and navigate your way through thick fog – remember, every second counts.
The unique style of gameplay is designed to be fun for everyone, from beginners to certified speed freaks, but you’ll need lightning-fast reactions and a good aim if you want to set records. Grab your rifle and your running shoes, and don’t let anything stop you on your quest to reach Lovely Planet.