High Strangeness
The inspiration of the game comes from many action-adventure and RPG games of yesteryear. The game switches between 8 and 16-bit worlds, while the player uses their generational differences to solve puzzles and explore the universe. Throughout the game, your pixel-art perspective of the world will be infused with visions of watercolour illustrations that shed some light on your mysterious surroundings. The chiptune soundtrack backs up the aesthetic of the world, and sets the mood for strange happenings.