Free demo available!*
Join Mario, Sonic and friends for their greatest adventure yet in Mario & Sonic at the Olympic Games Tokyo 2020 for Nintendo Switch! Train for Tokyo 2020 solo or compete against friends in brand new events – Skateboarding, Karate, Surfing and Sport Climbing – as well as a large selection of favourite sports and classic 2D games.
Whether on the track, in the pool, on the water or in the ring, there’s an event for you in Mario & Sonic at the Olympics Games Tokyo 2020! Take on new Olympic sports, or enjoy established favourites using a variety of play styles – including immersive motion controls where you can use the Joy-Con to imitate actions like throwing a javelin or taking aim with a bow!
Grab up to three of your fellow athletes on the same sofa and battle for a gold medal in local multiplayer**, or connect up and compete against three others players with local wireless play****. Head online***** and go for that Olympic record against up to seven other competitors in a variety of different events.
Fly the flag with a star-studded cast of characters from the Super Mario and Sonic universes like Yoshi, Amy Rose, Luigi, Dr. Eggman and many more! With characters excelling in particular events, pick your favourite competitor and aim for the top.
Travel to the Olympic Games Tokyo 1964 with Story Mode! After Mario, Sonic, Bowser and Dr. Eggman are pulled into a magical game system, they find themselves competing in a nostalgic 2D version of the previous Tokyo Olympic Games.
As Mario and Sonic, explore ‘60s era Tokyo and compete in truly old-school versions of familiar Olympic events like the 100m and the Long Jump, as you search for a way back home. Meanwhile in the present, travel between different Tokyo 2020 venues as Luigi, gathering friends, completing minigames and taking part in modern-day events to help rescue Mario, Sonic and co.!