Dive into the Netherworlds and rain millions of points of damage upon your enemies in Disgaea 5 Complete, a ridiculously over-the-top, turn-based strategy RPG on Nintendo Switch!
As a new and terrible Overlord named Void Dark seeks to enslave the countless Netherworlds, one self-assured young demon has stood to end his reign – Killia. Lead Killia and his tenacious army of rebels on their dark and dangerous path to vengeance, as they seek to overthrow the formidable demon emperor.
Take control of an eclectic team of characters and battle even wackier enemies on grid-based maps that require careful planning, tactical awareness and flamboyant team work. Arrange your characters, perform special attacks, and unleash devastating Team Attacks when next to an allied unit. The more allied units nearby, the more powerful and flashy your attacks will become!
Discover the unique systems of the Disgaea series and delve into the near-limitless gameplay possibilities and customisation options on offer. Transform monster units into weapons using Magichange, train your characters to reach Level 9999 and strengthen your items in the Item World. You can also access a myriad of unique customisation facilities such as the Dark Assembly, where you can take part in a democratic vote to unlock new stages – and that’s just the start!
Choose from over 40 job classes and recruit new party members with the traits you desire. Discover the series’ eccentric and zany cast of characters, along with their hilarious storylines, like Usalia, the girl cursed to consume curry, and Seraphina, the Overlord of Gorgeous who truly believes all men should kneel before her!
Get to grips with brand new battle systems and pummel your opponents in style. Combine the strengths of specific team members with new Alliance Attacks, and avenge any buddies under fire with the new Revenge Mode. During Revenge Mode, you can unleash an exclusive secret skill called Overload that can change the situation of a battle – protect those Prinnies, dood!
On top of an action-packed story, Disgaea 5 Complete contains eight bonus scenarios, four additional fan-favourite characters and three extra character classes from the Disgaea series! Enjoy hundreds of hours of deep strategic content, engage in exciting tactical battles, and master inventive systems in Disgaea 5 Complete for Nintendo Switch.