Back on the case
Get to the bottom of an intriguing mystery in Detective Pikachu Returns on Nintendo Switch. Join the detective in question and his cohort Tim to help solve the riddle of his missing partner, along with other curious incidents occurring within Ryme City.
A gruff, tough-talking (but surprisingly loveable) Pikachu who loves coffee and calls himself a great detective.
Tim’s dad Harry also happens to be Detective Pikachu’s missing partner. This Ryme University student is also the only person who can understand and talk to the coffee-quaffing, private eye directly.
The patch patrolled by the renowned sleuthing duo is Ryme City – a picturesque metropolis where humans and Pokémon live side-by-side. During their investigations, they’ll visit a swanky manor, ancient ruins, and more – not forgetting the odd trip to Hi-Hat Café for a coffee fix, of course!
Investigate your surroundings and examine suspicious areas for evidence to help you get to the bottom of your current caper.
It’s always important to speak to bystanders, including people and Pokémon alike! Tim interviews the humans, while Detective Pikachu can talk to the Pokémon residents of Ryme City.
Use your powers of deduction – and your handy case notebook - to analyse the clues and testimony you’ve unearthed to crack the case!
You can also enlist the help of a handful of Pokémon throughout the investigation. Take control of Detective Pikachu directly as he hops aboard friendly characters and use their abilities to hunt for evidence!
Please note: Detective Pikachu Returns is only available with English and Japanese voiceover.