The genre-defining RPG series levels up!
Set out on a grand adventure, filled with memorable characters, an enchanting story and classic RPG gameplay in DRAGON QUEST XI S: Echoes of an Elusive Age – Definitive Edition on Nintendo Switch!
Take on the role of the Luminary, a young man who is descended from a legendary hero who defeated the forces of darkness in ages past. Join up with a cast of charismatic companions and embark on a globe-trotting journey to save the world from an ominous threat.
Venture across Erdrea on your quest to stop the looming danger that threatens the realm! As you journey between grand cities and deep dungeons, gather together quite the band of adventurers loyal to your cause – from wily thieves, to magical siblings and even travelling performers!
Suitable for both newcomers to the genre and long-time DRAGON QUEST veterans, DRAGON QUEST XI S: Echoes of an Elusive Age – Definitive Edition comes packed with a host of refinements to the classic RPG formula.
Enjoy modern twists on its iconic turn-based battle system, like setting up unique tactics for your party and tweaking the speed of battle, as you undertake a grand adventure that can keep you playing for over 100 hours!
Along with the sprawling content of the original game, DRAGON QUEST XI S: Echoes of an Elusive Age – Definitive Edition comes with an array of new features such as the ability to swap between HD and retro-inspired 16-bit visuals, side-quests that see you journeying to past DRAGON QUEST worlds, a new orchestral soundtrack, additional character-specific stories and more!
In a sleepy hamlet, a young lad heads out on his village’s coming of age ceremony. Following a miraculous series of events, he discovers that he is the Luminary, the reincarnation of a legendary hero who saved the world eons ago.
To fulfil his destiny, he travels to the largest kingdom to learn more about what it means to be the Luminary. However, disaster strikes as he is branded as the “Darkspawn” by the king and must make a hasty retreat, with the kingdom’s forces in hot pursuit.
Now on the run, our intrepid adventurer must travel across the vast land of Erdrea, bringing together a group of comrades all united by their belief in the Luminary. Hounded at every turn by the king’s knights and other villains, it’s up to you to help our brave hero set things right!
For those who have met these colourful characters before, some of them have additional stories that you’ll only find in the Definitive Edition of DRAGON QUEST XI.
On your journey across Erdrea, you’ll cross entire continents, traverse vast oceans and explore grand cities as you uncover more about your destiny as the legendary hero. From the calming hot springs of Hotto to the desert sands of Gallopolis, you’ve got plenty of places to go and people to meet!
This quaint little village is the home to our hero. As part of its coming of age ceremony, villagers must climb the nearby Cobblestone Tor.