Meet forma.8, the eponymous little exploration probe who finds itself stranded alone on the surface of a remote planet. With no powers, weapons or hints of where to go, it’s up to you to recover a powerful energy source beneath the earth and accomplish your mission.
While it may seem peaceful at first, this planet’s inhabitants will quickly turn hostile upon your arrival. forma.8’s shield can not only protect him from damage but also be used to launch bombs: drop a bomb, then quickly move into position and fire up your shield to send it flying towards enemies or destructible parts of the environment.