The Forest Quartet
The Forest Quartet is a 3D narrative puzzler about a gone, but not forgotten, lead singer. Play her spirit and travel through 3 acts unique to the members of her band for a final farewell concert. Face their emotions, solve puzzles and fight the corruption plaguing their souls.
Something strange has taken over the once green and lush nature that Kirk would draw his inspiration from. The fungus slowly creeps and turns growth into decay. Use the power of your voice to restore the forest.
Sing to interact with objects, create light with your fingertips. Glide, float, and transform into butterflies to explore the band members' psyches.
Environments and objects add unique layers to the soundtrack. Whether it be crackling forest fires or the cold winds from the deep caverns.
No written descriptions or instructions, progressively gain powers for your travels.
The Forest Quartet is a personal and family made project. The original jazz score is composed by Mads' father, Nina is voiced by his sister, the soundtrack is performed by select musicians from The Danish Radio Big Band based in Copenhagen, Denmark.