The Fall Part 2: Unbound
During your journey, you'll find and invade three very different robots and attempt to enlist their help. You might be unbound, but your hosts are not. Will you work within their boundaries? Or will you smash them? Do you even have a choice?
Based on the personal boundaries of your hosts, The Fall's challenges will put you in perspectives that you haven't taken in a video game.
With two completely new combat mechanics, The Fall Part 2 balances fighting and puzzles so that each moment feels fresh. It also contains an easy mode, for players who are only interested in puzzle solving and story.
With four playable characters, thousands of lines of fully voice-acted dialogue, four times as many environments, and over a dozen fully-animated characters, the best of The Fall has been expanded and refined.
Five years in the making, The Fall's already award-winning story enters a new chapter that continues Arid's journey of self discovery.
Experience a dystopian universe through the lens of an AI struggling to create and maintain her own rules on her own terms. A unique story about personal boundaries, relationships, ethics, and ideology awaits you. The Fall is made for players who have been waiting for the conceptual underpinning of games to catch up with their technological artistry.