Koumajou Remilia Ⅱ: Stranger's Requiem
Koumajou Remilia Ⅱ: Stranger's Requiem is a direct sequel to side-scrolling action game Koumajou Remilia: Scarlet Symphony, featuring characters from the Touhou Project, adored by fans around the world.
Popular illustrator Banpai Akira returns, adding a bold, dark edge to the character designs while keeping their original charm, all set to the entertaining action elements of floating amidst a barrage of bullets. On top of that, this powered up version of the game has been improved in every way, providing players with elegant sound, beautiful graphics, and smooth controls.
In the game, Sakuya Izayoi takes the center stage, set to the story of her having to head to the Scarlet Devil Castle that was certainly gone before. There, she hopes to find Remilia and her other Scarlet Devil Mansion companions who have all gone missing, alongside hints to the whereabouts of the spring that won't come.
In addition, it features an epilogue that unlocks after clearing the main story.
As an upgrade to the original version, this version features a boss rush mode, Reimu Hakurei, protagonist of the previous game, as a playable character, and more.
In her search for Remilia and her other Scarlet Devil Mansion companions who've gone missing, along with the whereabouts of the spring that just won't come... Sakuya must head for the mysteriously reappeared Scarlet Devil Castle.
Defeat the enemies rushing toward you as you make your way through each stage in order to deal with familiar Touhou Project boss characters who await your arrival. If you're able to survive the colorful barrage of bullets headed your way, maybe, just maybe, Remilia awaits...
In addition to these, special attacks like 'Soul Sculpture,' 'kick,' 'backstep knife throw,' and more have been added, allowing a more stylish sort of play.
In this game, you may equip up to three sub-weapons or partner summons before selecting a stage.
These sub-weapons include Sukaya's preferred knife throw and her pocket watch that can stop time. She can also summon partners from the Touhou series who will attack with their own skills.