JOLT is a fast paced, racing party game. The game at its core is a competitive platformer that’s all about maintaining momentum with skillful navigation. The players compete to be the last robot standing. Using a charged burst of speed called the JOLT, and an array of different objects in the environment; your goal is to outperform or outright sabotage the other racers. Eliminated players are down but not out through the use of the VOID, a random Sabotage Power-Up that allows players to initiate revenge and change the outcome of the race!
Once eliminated, a player has the opportunity to execute the VOID. After punching in the correct sequence, the VOID player is gifted a random Power-Up to inflict mass-disruption to the existing racers.
The game features multiple Game Modes; Racer is the standard and most game modes are based off this, such as Light Mode (where the level is dark and the leading player has a light attached to them).