Growbot
Growbot is a 2D point&click adventure about a robot saving her home from a dark crystalline force. Set upon a beautiful biopunk space station bursting with fantastic plants and aliens, you play as Nara, a growbot in training to become a captain. When your station home is attacked by rapidly growing crystals, it's down to you to save it.
The game is inspired by classic adventure games like Loom, modern adventure games like Machinarium, and aims to appeal to both seasoned and new gamers.