HarmoKnight
Cover your ears – the planet of Melodia is under attack in this new game from the makers of Pokémon!
Over 50 stages of rhythm-action fun await, including bonus stages featuring much-loved tunes from some of your favourite Pokémon games!
HarmoKnight combines side-scrolling platforming with rhythm-action gameplay to create an exciting and colourful experience. Each stage has a musical track that must be used as a guide to perform specific moves such as hitting enemies, jumping gaps and striking musical plants in the background. Thanks to the game’s intuitive two-button control system, picking up the basics is really simple… but that doesn’t mean that saving Princess Ariana from the Noizoids is going to be easy!
Failing to hit an enemy causes you to lose a heart, with the stage ending abruptly if you lose all of them; likewise, falling down a dangerous gap causes the stage to stop instantly. Any stages that you don’t manage to complete can be restarted from the beginning immediately, or you can try a different stage instead. While hitting enemies and jumping gaps are essential for clearing each stage, there are other things that can be done to earn additional notes too. Percussiplants in the background (taking the form of tambourines, cymbals and triangles) can also be struck if you have good timing, while landing a perfect leap on a jump drum will throw you high into the air, often netting you a slew of notes and even helping you to reach new paths through the stage!
Battles against more powerful Noizoid enemies take the form of boss stages that require you to watch and echo patterns – the boss performs a sequence of moves to the music, then you have to repeat them back in exactly the same order and with the right timing. While most moves will use the A and B Buttons, some bosses will also make you move up, down, left or right as well so pay attention and copy exactly what they do to beat them!
As well as a variety of music and gameplay, HarmoKnight offers several main characters that you’ll play as at different times. Each has their own unique style that you’ll have to adapt to on the fly, so be ready for when they switch in and out!
The main hero of the game, he swings his legendary staff in time to hit enemies and percussiplants as he runs towards them. He can also jump to clear deadly gaps or grab notes out of mid-air.
Whenever this pair appear, you’ll have double the work to do! Tyko bangs his drum down low while Cymbi crashes cymbals up high – press the right button against enemies at different heights.
Tempo's best friend – this tap-dancing rabbit will give you advice as you travel through each stage and wave his flag to mark the end of each section.
Tempo's teacher and a former loyal guard of Symphony City, who once saved Melodia long ago. He's an expert with woodwind instruments.