HarmoKnight
Bedek je oren - de planeet Melodia wordt aangevallen in dit nieuwe spel van de makers van Pokémon!
Meer dan 50 leuke levels vol ritmeactie staan je te wachten, inclusief bonuslevels met populaire melodieën uit je favoriete Pokémon-spellen.
HarmoKnight combineert zijwaarts scrollende platformactie met ritme-actie, waardoor een spannende en kleurrijke ervaring ontstaat. In elk level gebruik je een muziekstuk om te bepalen waar je bepaalde acties moet uitvoeren, zoals vijanden raken, over gaten springen en muzikale planten op de achtergrond activeren. De basis van het spel is simpel, omdat het een intuïtieve besturing met maar twee knoppen gebruikt. Maar dat betekent nog niet dat je prinses Ariana fluitend uit de klauwen van de Noizoids gaat redden!
Mis je een vijand, dan raak je een hartje kwijt. Het level eindigt onmiddellijk als je geen hartjes meer hebt. Hetzelfde gebeurt als je in een gapend gat dondert. Als je een level niet voltooit, kun je het meteen weer vanaf het begin opnieuw spelen, maar je kunt ook een ander level proberen. Een level speel je dus uit door de vijanden te raken en over de gaten te springen, maar er zijn ook andere dingen die je kunt doen om extra noten te verdienen. Als je het goed weet te timen, kun je ook Percussiplants op de achtergrond raken. Dit zijn bijvoorbeeld tamboerijnen, bekkens en triangels. Maak je een perfecte landing op een Jump Drum, dan schiet je omhoog en kun je vaak net die lastige noten raken en een nieuw deel van een level bereiken.
In de baaslevels neem je het op tegen krachtige Noizoid-vijanden. Je moet nu goed naar patronen kijken en deze nadoen. Als de vijand een aantal bewegingen uitvoert op de maat van de muziek, moet je ze in precies dezelfde volgorde en met de juiste timing nadoen. Voor de meeste bewegingen heb je alleen de A- en B-knop nodig, maar voor sommige bazen moet je ook omhoog, omlaag, naar links en rechts sturen, en ook nog eens goed opletten en precies nadoen wat zij doen om ze te verslaan.
Naast allerlei soorten muziek en gameplay heeft Rhythm Hunter: HarmoKnight ook meerdere personages, waarmee je op verschillende momenten speelt. Elk personage heeft zijn eigen stijl die je meteen onder de knie moet krijgen, dus let goed op wanneer ze elkaar afwisselen!
Hij is de hoofdpersoon van het verhaal. Temp rent vooruit en zwaait zijn legendarische scepter in de maat om vijanden en Percussiplants te raken. Hij kan ook springen om over gaten te komen of hoge noten te raken.
Als dit duo verschijnt, moet je twee keer zo hard aan de slag! Tyko slaat onderaan op de trommel en Cymbi laat in de hogere regionen de bekkens klinken. Kijk goed op welke hoogte de vijanden zich begeven en druk op de juiste knop.
Tempo's beste vriend - dit tapdansende konijn geeft je advies tijdens je reis door elk level en zwaait met zijn vlag om het einde van elk gedeelte aan te geven.
De leraar van Tempo en voormalig loyaal bewaker van Symphony City. Hij redde Melodia lang geleden en is een expert op het gebied van houten blaasinstrumenten.