Are you working on anything new? Anything you can mention?
I’m a little involved with audio guides and educational systems for public spaces with the Nintendo DS.
And it’s not just enjoyable because someone told you it’s all right if it doesn’t sell?
I can’t help but think about how it would be really cool if something goes over well. But it’s no good to be so calculating. I really should be more straightforward about it.
How about when you made the first Super Mario Bros.? Were you straightforward then?
Hmm…that was before I ever talked much with Mr. Hiroshi Yamauchi, who is currently our Executive Adviser, so I was still working with my head primarily.
There are a lot of rough spots. You know, a lot of stuff like “cheats,” things that weren’t in the original designs but came about almost by accident. Of course, we didn’t plan out those things with our heads, but they’re great aspects of the game.
For example, once you hit a block and a coin popped out, it was supposed to become a block you couldn’t hit anymore. But one time, for some reason, that didn’t happen, and if you hit the block again, another coin came out. That should upset the rules and balance of the game, but when you play it, that’s much more pleasing.
Logically, only one coin should come out, then disappear, but two is more pleasing. So then we made places where a bunch would come out. If you put a block in a low spot, it would be fun to keep pounding away at it really fast, so we put blocks in low spots. When we tried hitting as many blocks as possible within a certain amount of time, it was really fun, so we made a place like that. Lots of stuff like that is in the game.
The games turn out more fun that way than if you planned everything out on paper.
I’ve gotten to where I’ll say, “You don’t have to be so strict, do you?” when I’m working with a young director.