Metroid Dread-rapport Vol. 6: Alles over de nieuwste trailer
Welkom bij het Metroid Dread-rapport! Deze reeks gaat over de nieuwste informatie over Metroid Dread voor de Nintendo Switch en de wereld van de Metroid-serie. Ook krijg je een kijkje achter de schermen bij het ontwikkelaarsteam.
Er is een nieuwe trailer van Metroid Dread! De trailer introduceert enkele van Samus Arans gloednieuwe vaardigheden en een paar van de mysterieuze dreigingen die op de planeet ZDR ronddwalen. In deze editie van het Metroid Dread-rapport gaan we dieper in op deze nieuwe elementen. Laten we beginnen!
In de nieuwe trailer wordt Samus aangevallen door sterke vijanden en nieuwe dreigingen op de planeet ZDR. Bovendien verschijnt er vlak nadat ze arriveert een mysterieuze figuur.
"Als je de video "Een glimp van de dreiging" in het vorige rapport hebt bekeken, is het je misschien opgevallen dat de plek waar Samus wordt aangevallen, dezelfde plek is als waar ze onverwachts ineenstortte nadat ze op de planeet was geland."
"Ja, inderdaad: Samus werd verslagen door een mysterieuze vijand en is daardoor al haar vaardigheden kwijtgeraakt. Je zou kunnen zeggen dat ze vanaf het begin van haar missie lijdt aan 'vaardighedengeheugenverlies'."
"Hoe kan het dat Samus een zekere dood bespaard bleef en waarom werd ze achtergelaten? Om dat te weten te komen moet je Metroid Dread gaan spelen!"
De figuur die Samus aanviel, bleek een Chozo te zijn. De Chozo waren hoogintelligente en technologisch geavanceerde wezens die vrede wilden stichten in het heelal. Uiteindelijk viel de Chozo-beschaving uiteen en nu worden Chozo nauwelijks meer gezien.
De Chozo stonden bekend als een vredig en rustig volk, maar in de archieven van de Galactische Federatie wordt ook gesproken over 'Chozo-krijgers'.
"Hoewel veel overblijfselen van de Chozo-beschaving zijn verschenen in eerdere Metroid-games – inclusief technologieën en standbeelden – is dit de eerste game waarin een echte, levende Chozo verschijnt. Maar wie is deze Chozo die zo fel tegen Samus strijdt?"
"Bovendien laat de video een Chozo-krijger en gevechtsrobots met een opvallende gelijkenis met de Chozo zien. We denken dat ze een waanzinnige uitdaging voor Samus zullen vormen."
In de video zijn diverse nieuwe en terugkerende vaardigheden en wapens van Samus te zien. Laten we daar eens op ingaan.
Samus kan in een oogwenk een bepaalde afstand afleggen – vooruit of achteruit, op de grond of in de lucht. Dit kan ze maximaal drie keer achter elkaar doen. Het is handig voor zowel verkenning als in gevechten, maar kost wel Aeion-energie.