NEW PLAY CONTROL! Mario Power Tennis is het nieuwste deel in de NEW PLAY CONTROL!-serie. Deze serie bestaat uit klassieke Nintendo GameCube-spellen die in verbeterde vorm opnieuw worden uitgebracht voor de Wii. De games zijn voorzien van diverse extra’s, met als belangrijkste de nieuwe besturing met de Wii-controller. Zo kan een heel nieuwe generatie spelers moeiteloos kennismaken met deze klassiekers, of ze nu wel of niet de originele versies voor de GameCube hebben gespeeld.
NEW PLAY CONTROL! Mario Power Tennis is gemakkelijker dan ooit te besturen met de Wii-afstandsbediening. Door er als een tennisracket mee door de lucht te zwaaien, raak je intuïtief de ballen, en krijg je het gevoel werkelijk op de tennisbaan te staan. Hieronder wordt uitgelegd hoe je de verschillende slagen met de Wii-afstandsbediening kunt maken. Volgende week wordt op nintendo.nl ook de officiële website van Mario Power Tennis gelanceerd, voor nog meer spannende details en informatie!
De eerste stap op weg naar het kampioenschap maak je door de bal met kracht te serveren! Gebruik simpelweg de richtingsknop of richtingsstick om een goede positie op de baseline te vinden, en zwiep de Wii-afstandsbediening omhoog om de bal op te werpen. Maak vervolgens op het juiste moment een volgende slag met de Wii-afstandsbediening om de bal over het net te meppen. Als de bal vervolgens jouw kant op komt, is een goede return natuurlijk ook van belang. Net als bij het serveren, komt het hierbij aan op de juiste timing – en oefening baart kunst! Naarmate je een snellere slag maakt met de afstandsbediening, zal je de bal harder slaan. Probeer wisselend snelle en minder snelle ballen te slaan om je tegenstander op het verkeerde been te zetten.
Een potje tennis wordt al snel saai als er alleen maar ‘gewone’ slagen heen en weer worden gemaakt. Til de actie dus eens naar een wat pittiger niveau door verschillende soorten slagen te maken. Als je deze allemaal beheerst, komt de overwinning al snel in zicht! Je kunt aan elke slag topspin of slice meegeven door je slag van rechts onder naar links boven te maken, of andersom. Let ook op de paarse ster die soms op de baan verschijnt, namelijk als de bal hoog door de lucht jouw kant op komt. Beweeg je speler zo snel mogelijk naar de positie die door de ster wordt aangegeven, om vanaf daar de bal met een neerwaartse slag hard naar de overkant van het net te smashen. Als je van strategisch spel houdt, kun je je tegenstander ook tot wanhoop drijven met lobjes en dropshots. Zwaai de Wii-afstandsbediening omhoog voor een lob, of juist omlaag om de bal met een prachtig dropshot precies over het net te plaatsen.
Het geheime wapen van de Mario Power Tennis-speler is zijn Power Shot. Elk personage heeft twee van dat soort speciale acties, voor een uiterst krachtige aanval of verdediging. Om een Power Shot te kunnen gebruiken, moet je wel eerst zorgen dat de krachtmeter in beeld helemaal is gevuld. Als het zover is, ben je klaar om een uiterst spectaculaire actie uit te voeren! De manier waarop je een Power Shot activeert, is afhankelijk van de gekozen spelstand. In de spelstand Easy wordt je Power Shot bijvoorbeeld automatisch uitgevoerd als de meter is volgelopen. In de spelstand Normal moet je de A-knop of B-knop ingedrukt houden tijdens het maken van je slag. In de spelstand Technical moet je tijdens je slag met de afstandsbediening de A-knop ingedrukt houden voor een aanvallend Power Shot, of de B-knop voor een verdedigend Power Shot. Deze laatste, wat lastiger opties bieden natuurlijk als voordeel dat je helemaal zelf kunt bepalen wanneer je een bepaald type Power Shot precies wilt gebruiken.
Versla tegenstander na tegenstander om je een weg naar de top te spelen in Mario Power Tennis voor de Wii!