6 november 2009 - Het was één van de heftigste gebeurtenissen in de geschiedenis van de videogames: in 1986 werd prinses Zelda ontvoerd, waarmee voor de jonge held Link een duizelingwekkend avontuur begon. Helaas voor Zelda is dit scenario sindsdien meer dan tien keer herhaald, waardoor ze veelal buiten beeld bleef terwijl Link zich een weg baande door donkere kerkers en knokte met de monsters die haar hadden ontvoerd.
Aan deze traditie komt een einde met The Legend of Zelda: Spirit Tracks, een nieuw spel voor Nintendo DS en Nintendo DSi.
Voor het eerst in de 23-jarige geschiedenis van de serie The Legend of Zelda-serie, verdwijnt prinses Zelda niet in de duisternis maar gaat ze met Link mee op avontuur. In The Legend of Zelda: Spirit Tracks wordt Link tijdens zijn missie om Hyrule te redden vergezeld door de geest van Zelda. Dit is niet alleen gezellig maar zal ook zijn invloed op de gameplay hebben. Zelda’s geest kan bijvoorbeeld bezit nemen van Phantoms, grote gepantserde ridders die voorheen de vijanden van Link waren. Vervolgens kan de speler zowel Link als deze nieuwe bondgenoten besturen om vijanden te verslaan, puzzels op te lossen en geheimen te ontdekken. Zelda reist ook mee met de trein van Link, die je zelf kunt aanpassen en helpt met haar wijsheid om nieuwe gebieden, missies en voorwerpen te vinden. Dankzij de interactie tussen Zelda en Link, krijgt het verhaal een heel nieuwe dimensie, vol details waar de fans van de serie van zullen genieten. Voor het eerst krijgen spelers de kans om prinses Zelda, één van de meest iconische spelpersonages ooit, werkelijk te leren kennen.