6 November 2009 - It was among the most outrageous incidents in video game history: in 1986, Princess Zelda was kidnapped from the land of Hyrule, setting off an intrepid rescue adventure for young hero Link. Unfortunately for Zelda, this offence has been repeated more than a dozen times since, leaving her largely out of sight while Link has traversed dark dungeons and confronted monstrous enemies alone in order to save her.
This time, in the new Nintendo DS and Nintendo DSi adventure The Legend of Zelda: Spirit Tracks, that all changes.
For the first time in the 23 year history of The Legend of Zelda series, Princess Zelda is leaving the villainous clutches of the underworld behind and joining the adventure with Link. In The Legend of Zelda: Spirit Tracks, the spirit of Zelda accompanies Link on his quest to save Hyrule. Directly impacting gameplay like never before, Zelda’s spirit can take control of hulking suits of armour known as Phantoms, allowing the player to direct both Link and these new allies as they battle enemies, solve puzzles and uncover secrets. Zelda also rides alongside Link on his customisable train, offering wisdom that will help players find new areas, storylines and items. The team of Link and Zelda present countless new storyline details for fans to enjoy, including a closer look at Princess Zelda herself, one of the most iconic video game characters of all time.