Er is eigenlijk iets dat me opviel aan zowel Brain Training als Wii Fit. Dat is dat ze je allebei in staat stelden om iets te meten dat je eerder niet kon meten. En ik denk dat dit spel ook die kwaliteit heeft van het tonen van veranderingen op een leuke manier. En het voelde dus erg vreemd toen we het sleutelwoord ‘levensritme’ bedachten en dingen te zien kregen die we niet eerder konden zien. De Japanse titel luidt trouwens ‘Loop en kom erachter. Levensstijlritme DS’. Waarom koos je daarvoor?
Nou, allereerst heeft levensritme ook te maken met dingen als hoe laat je hebt gegeten en hoe lang je hebt geslapen.
De uitdrukking ‘levensritme’ staat sterk in verband met de tijd dat je opstaat en naar bed gaat, en met je drie maaltijden per dag, nietwaar?
13 Creatures is een speelgoedfabrikant die in 1995 is opgericht. Engines is een softwareontwikkelbedrijf dat is opgericht in 2005, met een kern van werknemers die 10-20 jaar aan de ontwikkeling van spellen hebben gewerkt en andere werknemers met carrières in 3D-modelleerwerk, uitgeven, communicatieontwerp en filmproductie.
Ook maakt de vergelijking met dieren het makkelijker om er met je vrienden over te praten. Hoe zou je het vinden als je te horen kreeg dat iemand gisteren een ‘nachtvleermuis’ was, in plaats van dat diegene gisteren 8000 stappen heeft gelopen?
Het idee voor de minidoelen kregen we van Creatures en Engines, die hielpen bij de ontwikkeling van dit project. Ze bedachten allerlei ideeën voor ons.