Of course.
Right. The one known for providing recipes and cooking instructions aloud in a robotic, computer-generated voice called speech synthesis. “Tenderise the meat” for example. If you listen to the song they had done for us, the first thing it says is “Let’s Have a Brawl” .
Only the original composer can get away with this sort of playfulness though and I was glad that he took the pains to work with the original data from the game in arranging this piece.
The musician in charge actually came to me to tell me in person what an interesting track he had come up with.
X you say? One of the very early titles for the Japanese Game Boy? (released in Japan in 1992) What a small world! (laughs)
Just kidding. (laughs) Actually, I really like the song from the tunnel scene in X. You might even say it was Totaka-san’s debut song. He became famous as the model for Animal Crossing’s “K.K. Slider” character.
I didn’t know either, but it would appear so. It’s a short song with only a few phrases, but it’s really good. I was happy to use it as is, but he made a nice arrangement that sounds awesome.
Leaving aside those that simply edited or collaborated in other ways, how many people composed music for Super Smash Bros. Brawl?