Ito, hoe raakte jij bij dit project betrokken?
Ze toonden me het onvoltooide spel en zeiden dat het na drie maanden klaar moest zijn.
Nintendo presents: Style Boutique ondersteunt de Nintendo Wi-Fi Connection. In dit geval voor iets speciaals, wat we nog niet eerder hadden gedaan, dus moesten er flink veranderingen worden doorgevoerd aan het spel. Volgens mij was dat de reden dat ik bij het project werd betrokken.
Er is een goede reden dat we de hulp van Ito hadden ingeroepen. Toen Hattori bij het project kwam, leek het bijna alsof ze kwam om Tajima te vervangen. Maar ze was nogal onzeker over haar rol, omdat ze niet zoveel verstand van kleding had. Ik dacht, ‘Hmm, ik moet iemand vinden die eruitziet alsof hij verstand van mode heeft…’. Toen ik vanuit die gedachte eens om me heen keek, viel mijn blik op Ito. Hij zat in een ander team, maar ik heb zijn manager gevraagd of we hem mochten lenen.
Hij weet niet alleen veel over technische zaken en Nintendo Wi-Fi, maar heeft ook gevoel voor mode, dus sloegen we twee vliegen in één klap! (lacht)
Hij heeft misschien gevoel voor mode, maar er is nogal een verschil tussen mannenmode en vrouwenmode.
Mijn eerste indruk was dat alle materialen wel aanwezig waren, maar ook dat het leek op een kaartspel zonder regels.
Ik dacht dat het spelers zou gaan verbijsteren. Het spel draaide om het samenstellen van outfits, maar het aantal mogelijke combinaties was overweldigend.
Syn Sophia heeft het aantal mogelijke combinaties daadwerkelijk berekend. De uitkomst was meer dan een septiljoen.
Septiljoen? Dat komt na een triljoen, quadriljoen, quintiljoen en sextiljoen, toch?
Hattori had een perfect idee voor de speluitleg. Namelijk om het aantal voorwerpen te beperken dat je in het begin kunt gebruiken.