Ito-san, how did you become involved in this project?
They showed me the game part of the way through development and said they had to finish it in three months.
Nintendo presents: Style Boutique has Nintendo Wi-Fi Connection connectivity. Since this was something special that hadn’t been done before, bold changes needed to be made to the overall format. I think they called me in to help with that.
There is a good reason we called upon Ito-san. Hattori-san had come in almost as if to replace Tajima-san, but she said she was scared because she didn’t have any confidence when it came to clothes. I thought, “Hmm, I’ll have to find someone who looks like he’s got confidence when it comes to fashion…” and when I looked around, my eyes fell on Ito-san. He was in a different group, but I implored his manager to let us borrow him.
He knows a lot about Nintendo Wi-Fi Connection technical matters and is fashionable, so it was like killing two birds with one stone! (laughs)
I was a little embarrassed. (laughs) But I figured my idea of fashion was probably biased, so I compared a wide variety of fashion magazines, asked my female colleagues their opinions, and cultivated in myself a sense of balance.
What did you think when you saw the software that had to be completed in three months?
My first impression was that all the materials were in place, but it was like a card game with no rules.
I thought that would bewilder the players. The game was about co-ordinating outfits, but the possible number of combinations was overwhelming.
Syn Sophia actually calculated the number of possible combinations of items. The result was over one septillion.
Septillion? That comes after trillion, quadrillion, quintillion and sextillion, right?
Hattori-san had a perfect tutorial-like idea. It was to limit the number of items that can be used at first.