A Size with Impact
I have gathered you here as representatives of the many people involved in development of the Nintendo 3DS XL system. Thank you for coming.
First, please introduce yourselves, mentioning what you worked on. Let’s start with Koshiishi-san.
Okay. I’m Koshiishi from the Mechanical Design Group. I was project leader for Nintendo 3DS XL and leader of mechanical design.
Iwata Asks: Nintendo 3DS. Here at the start, could you please explain what kind of work mechanical design is?
Ok, sure. Mechanical design is optimally arranging and packing in all the many parts within the system. We design in co-operation with the team designing the exterior.
You’re a specialist in that area, and you were project leader this time, so you filled two roles.
I’m Tanaka from the Project Management Group. When this project first started, I was in the System Software Development Group, and in that capacity, I became in charge of organising the software elements.
I’m Murakami from the Mechanical Design Group. As someone working on the device itself, I was in charge of LCD elements, the Touch Screen and the screen cover. I’m also the one who verifies the mechanical strength.
I’m Fujita, also in the Mechanical Design Group. Together with Murakami-san and Miyatake-san in the Design Group, I was responsible for casing design. I also pulled together the sound and got to adjust the speakers.
I’m Miyatake from the Design Group. At the start of the project, every member of the group participated on the hardware design including myself, and the latter half was when I really got hands-on.
You also discussed Nintendo 3DS with me, and you played a central role in the design of Nintendo 3DS XL.
To start off, I’d like to go back to how the Nintendo 3DS XL project began. Koshiishi-san, could you start by talking about that?