Dus in dit perfecte voorbeeld van hoe vorm wordt bepaald door functie, bedacht je de schildpad – en de Koopa Troopa was geboren! Maar hoe ging het verder?
12 Hirokazu Tanaka werkte als componist voor Nintendo. Hij was verantwoordelijk voor de muziek in talloze titels, zoals Balloon Fight, Dr. Mario and Mother. Hij is momenteel de president-directeur van Creatures Inc.
Ja. In een gesprek met Tanaka hadden we het erover hoe de binnenkant van een schildpad eruitziet.
We besloten dat het een fantastisch idee was, en lieten de schildpadden uit hun schild komen.
Het verhaal over het ontstaan van de schildpad is een specifiek voorbeeld, maar Mario Bros. zit vol elementen die terugkomen in New Super Mario Bros. Wii, waar we het vandaag over hebben. Zo zijn er pijpen, moet je munten verzamelen en heeft het spel een meerspeler-stand.
Als Mario aan de rechterkant het scherm uitliep, verscheen hij weer aan de linkerkant, toch?