Mario & Sonic at the Olympic Games had het atletiekonderdeel hoogspringen. Atleten springen met hun rug naar voren, maar toen we dat met Bowser probeerden, bleek zijn schild te hard.
Je kon dus niet zien wat hij deed. Het leek alsof hij in de lucht dubbelklapte (lacht).
Bowser was behoorlijk in het nadeel. De punten op zijn schild zouden de lat raken!
Ja. Dus we besloten dat Bowser voorover zou rollen. Dit keer heeft het spel een wielersportevenement met een teamachtervolging . Behalve Bowser zijn er een heleboel personages met korte benen. Ze hadden moeite met de pedalen, dus we hebben speciale fietsen ontworpen.
Natuurlijk kun je je makkelijker voorstellen dat Mario of Sonic paardrijdt, dan dat een reusachtig personage als Bowser of Donkey Kong dat doet. Het ziet eruit alsof het paard het moeilijk heeft!
De paarden waar Bowser en Donkey Kong op rijden kregen dikkere nekken en benen. Ze zien er wat steviger en minder miserabel uit, maar ze presteren even goed.
Jullie hebben het spel zo gemaakt, dat geen van de personages een voordeel heeft over de andere, ook al zien ze er anders uit.
Dus Sonic is niet sneller bij de 100 meter sprint en Mario presteert niet beter bij het hoogspringen.
Ja, maar als we dat deden, konden twee spelers niet met hetzelfde personage spelen. Dus degene die Sonic koos, zou de 100 meter sprint winnen. We hebben het zo gemaakt dat dit niet gebeurt.
Ik begrijp het. Mario & Sonic at the London 2012 Olympic Games is, na Mario & Sonic at the Olympic Games, het tweede spel over de Olympische Zomerspelen. Was de druk dit keer anders?