Bereid je voor op de magie van het grootste sportevenement ter wereld en speel Mario & Sonic op de Olympische Spelen - Londen 2012, op Nintendo 3DS!
Het spel bevat meer dan 50 Olympische sporten en een aantal van de grootste sterren uit de wereld van videogames. Mario & Sonic op de Olympische Spelen - Londen 2012 brengt je naar het hart van de gaststad en levert sportactie die tot leven komt in schitterend 3D! Tot vier spelers kunnen aan de slag met meerdere besturingsvormen en zich een weg naar de overwinning tikken, blazen en kantelen!
Om te beginnen moet je uit een aanbod van supersterren je favoriete personage kiezen. Atleten met gelijksoortige persoonlijkheden delen een klasse en doen mee aan dezelfde evenementen - dus voor sommige evenementen gebruik je helden als Mario en Sonic, terwijl je voor andere activiteiten aan de slag mag met schurkachtige personages als Wario en Dr. Eggman. Er zijn in totaal 20 personages om uit te kiezen!
Zodra de actie begint, kun je je tanden zetten in meer dan 50 sportevenementen, verdeeld over verschillende categorieën, zoals atletiek en watersport. Elke sport maakt gebruik van de capaciteiten van Nintendo 3DS om je dichter bij de actie te brengen. Tijdens de 100 meter vrije stijl, tik je bijvoorbeeld op het touchscreen om snelheid te maken. De microfoon van het systeem gebruik je om op de juiste momenten te schreeuwen tijdens het gewichtheffen of om op het juiste moment te blazen tijdens de 100 meter borstcrawl. Zelfs de gyrosensor van het systeem komt te pas aan Mario & Sonic op de Olympische Spelen – Londen 2012: richt je Nintendo 3DS zorgvuldig bij het boogschieten of beweeg het systeem heen en weer om te roeien. Net als bij de echte Olympische Spelen, moet je over vele verschillende vaardigheden beschikken om meerdere medailles te kunnen winnen!
In de Olympische stand van het spel kun je deelnemen aan een enkel evenement of kiezen voor een medley van meerdere activiteiten. Je kunt zelfs je eigen 'medley's' samenstellen en deze draadloos delen met andere Mario & Sonic-spelers.
Geniet ook van een spannende verhaalstand voor één speler waarin je met meerdere van je favoriete personages speelt om het op te nemen tegen Bowser en Dr. Eggman en hun mysterieuze mistcreaties! Alleen de overwinning in de Olympische Spelen kan voorkomen dat het duistere duo hun plannen kan uitvoeren!