Dus met enige moeite was het je gelukt om A Link to the Past te voltooien. Vervolgens begon je, zonder de tijd te nemen om even op adem te komen, aan de ontwikkeling van een Game Boy-spel als een soort “hobbyclubactiviteit”. Waarom deed je dat?
Bij een spel als Zelda komen veel ideeën bovendrijven, maar je kunt ze nooit allemaal gebruiken.
Ik weet nog dat we met een bijzondere gemoedstoestand aan Link’s Awakening werkten. We begonnen in de vrije sfeer van een hobbyclub, dus legden we ons aanvankelijk nog geen beperkingen op. Dat is in het eindresultaat terug te zien. Er verschijnen bijvoorbeeld personages die lijken op Mario en Luigi en Yoshi-poppen .
Dat klopt. De beelden waren zwart-wit. De ontwikkeling verliep behoorlijk vlot en in een ontspannen sfeer. Misschien beleefden we er daarom wel zoveel plezier aan. Het was alsof we een parodie op Zelda maakten.
Als tegenwoordig iemand ongevraagd personages zou gebruiken die op Mario en Luigi lijken, zou dat geheid problemen veroorzaken, ook al was het voor een Nintendo-spel.
Misschien. Nou ja. Ik vraag me af hoeveel mensen in die tijd zagen dat het Kirby was.
Maar dat personage was één van Links vijanden, en als je te dicht bij hem kwam, zoog hij je op! (lacht)
In die tijd kwam Kirby nog maar net kijken, dus denk ik dat mensen het een eer hadden gevonden dat hij in een Zelda-spel verscheen.
En de Chomps uit de Mario-spellen waren ook vijanden. Op een gegeven moment kon je er zelfs mee gaan wandelen.
Dat klopt! De SRD-programmeur deed gewoon waar hij zin in had, en dus kon je nu gaan wandelen met een Chomp , je voormalige vijand, om hem de planten voor een kerker weg te laten eten.