Er zijn 3 hoofdspelstanden.
My Starry Night is een spel waarmee je comfortabel hemellichamen kunt zien op je eigen TV, gebruikmakend van de Wii-afstandsbediening.
De Observation Mode bevat ongeveer 20.000 hemellichamen tot aan sterren van de 7de magnitude. Je kunt verschillende instellingen wijzigen zoals de lengte- en breedtegraad van sterren, hoe snel tijd verstrijkt, en meer.
In Planetarium Mode krijg je 11 verschillende rondleidingen over verscheidene onderwerpen zoals sterren, nebulae, sterrenbeelden en andere hemellichamen.
Het Celestial Guidebook bevat gedetailleerde informatie en mythologie over hemellichamen en sterrenbeelden en een nuttige woordenlijst van de gebruikte astronomische termen.
My Starry Night is een spel waarmee je kunt genieten van de hemel terwijl je iets leert over de objecten daarin.