Pokémon Pinball Mini
De tijdloze spanningen van het flipperspel zijn gecombineerd met de onweerstaanbare wereld van Pokémon in Pokémon Pinball Mini - een super miniatuurspel waar je vanaf het eerste spelogenblik verslaafd aan raakt.In Pokémon Pinball Mini heeft Diglett, de aan de grond gekluisterde Pokémon met een kersenneus, toegezegd zijn diensten aan te bieden als de exclusieve 'flipper' van het spel. Een Pokéball doet dienst als bal, en met de A-knop kun je Diglett's hoofd gebruiken om die naar bumpers, gaten, en andere doelen te schieten. Het is moeilijker dan het eruit ziet - alleen met uitgekiende timing kun je Pokéball in de juiste hoek op zijn Pokémon-maatje laten stuiteren, en richting de doelen sturen.In de Quest (zoektocht-) mode zijn er 35 vingerbeproevende levels waar je je langs kunt spelen - en de moeilijkheid neemt al snel toe in deze nogal beproevende levels. Inclusief Blocks, Ponds en Puddles, Gravity Changers en de ondeugende Pichu - wie zal de Pokéball vangen en in een willekeurige richting terugschieten - het vraagt uren oefenen om een Pokémon Pinball flipperfenomeen te worden.Maak je geen zorgen over Diglett's arme hoofd. Naarmate het spel vordert, kun je je weg door 10 Time Attack (race tegen de klok) levels banen, langs 10 Score Attack (scoreaanval) levels en 5 Pokémon speelborden komen - en nieuwe Pokémon met hun unieke eigenschappen ontsluiten. En terwijl je speelt trillen je handen van de actie op het scherm, dankzij de in de Pokémon Mini's ingebouwde Rumble (tril-) functie die een nieuwe dimensie toevoegt aan je koortsachtige flipperactie.Pas op met Pokémon Pinball - als je er eenmaal mee begint, is het net zo moeilijk om er mee te stopen als een Pikachu met vochtige blik!Backup: Geheugen CapaciteitJe Pokémon Minispel eenheid heeft speciale geheugenruimte om de spelgegevens op te slaan. Er zijn in totaal zes bestanden voor het opslaan van gegevens, en je kunt per spel één van deze bestanden gebruiken. Als alle bestanden voor het opslaan zijn gebruikt voor andere spellen, zal als je een Game Pak in de Pokémon Mini doet en je de speleenheid aanzet, 'SAVE FILE IS FULL' (Bestand voor opslaan vol) op het scherm verschijnen. Maar geen zorgen! Op het volgende scherm kun je de gegevens van een ander spel wissen en zo het nu lege bestand gebruiken om je spelgegevens op te slaan. Als je geen gegevens van een ander spel wilt wissen, kies dan 'NO' (nee) als dit scherm wordt weergegeven. Je kunt ook Pokémon Mini-spellen spelen zonder de spelgegevens op te slaan. Alle nieuwe records die je haalt bij het spelen worden niet opgeslagen en dus ook niet in de uitslagenlijst opgenomen.