Ontdek waar het allemaal begon
Raas door de wolken en aanschouw het ontstaan van het Meesterzwaard in The Legend of Zelda: Skyward Sword HD. Dit klassieke avontuur is vernieuwd voor de Nintendo Switch met soepelere bewegingsbesturing en toegevoegde knoppenbesturing.
Je kunt dit epische avontuur op twee manieren beleven. Zwaai met je zwaard en richt je aanvallen met de intuïtieve bewegingsbesturing of speel de game voor de eerste keer met knoppenbesturing, ideaal om in de handheldstijl of op de Nintendo Switch Lite te spelen.
Met de verbeterde bewegingsbesturing waan je je midden in het spektakel. Zwaai met de rechter-Joy-Con om in de game met je zwaard te slaan en gebruik de linker-Joy-Con om aanvallen van vijanden te pareren met je schild. Je kunt zulke fysieke bewegingen ook gebruiken om bijvoorbeeld met pijl en boog te schieten of om bommen over de grond te rollen.
Met de knoppenbesturing krijg je een traditionelere The Legend of Zelda-ervaring voorgeschoteld. Zo zwaai je bijvoorbeeld met het zwaard door de rechterstick een bepaalde kant op te bewegen.
Raas door de lucht op je vertrouwde Loftwing en bezoek eilanden die aan de horizon gloren. Duik vervolgens naar beneden richting het beruchte oppervlak en trek door bossen, woestijnen, vulkanen en meer. Raak bevriend met nieuwe bondgenoten, ontdek verborgen geheimen en vecht tegen talloze monsters op je reis om een stokje te steken voor Ghirahims kwaadaardige plan.
Terwijl je het gebied onder Skyloft verkent, zul je diverse wapens, gadgets en voorwerpen vinden. Met de juiste materialen kun je sommige van die spullen zelfs upgraden.