The Legend of Zelda: Skyward Sword HD
Soar through the clouds and witness the origins of the Master Sword in The Legend of Zelda: Skyward Sword HD. This classic quest has been enhanced for Nintendo Switch with smoother motion controls, as well as newly-added button controls.
Choose from two unique ways to experience this epic adventure. Swing your sword and angle your slashes with intuitive motion controls that match your movements or – for the first time – take advantage of the newly-added button controls, ideal for playing in handheld mode or on Nintendo Switch Lite.
Enhanced motion controls put you in the middle of the action. Swing the right Joy-Con to swing your sword in-game and use the left Joy-Con to raise your shield to block enemy attacks. Physical movements like these can also be used with items, such as wielding a bow and arrow or rolling bombs along the ground.
Using button controls offers a more traditional The Legend of Zelda experience, with sword swings controlled using the Right Stick – just tilt it in a chosen direction.
Take to the skies on your trusty Loftwing and visit islands dotted on the horizon, then dive down to the fabled surface and trek through forests, deserts, volcanoes and more. Befriend new allies, uncover hidden secrets and cut down myriad monsters on your journey to stop Ghirahim’s nefarious plan.
As you explore the surface beneath Skyloft, you’ll discover a range of useful weapons, gadgets and items that’ll help you. With the right materials, some can even be upgraded to unlock their true potential.