Mario's eerste RPG, beter dan ooit op de Nintendo Switch!
Ga met een groep onwaarschijnlijke helden op een eigenaardige missie om de wensvervullende Sterrenweg te repareren in Super Mario RPG op de Nintendo Switch – nu ook volledig gelokaliseerd naar het Nederlands! Stop de sinistere bende van Schmidt en maak kennis met een cast van kleurrijke personages, zoals de mysterieuze pop Geno en de vriendelijke Mallow.
Het is weer zover... Bowser heeft prinses Peach ontvoerd, dus Mario moet haar komen redden! Maar wanneer Mario oog in oog met hem staat in Bowsers kasteel, verschijnt er een nog grotere slechterik ten tonele: het enorme zwaard Exor. Door zijn vernietigende entree werd de Sterrenweg gesloopt en ontstond er een schokgolf die zo heftig was dat iedereen door de lucht vloog. Mario moet prinses Peach zien te vinden, nieuwe bondgenoten zoeken en erachter komen welke plannetjes de bende van Schmidt aan het smeden is voordat het te laat is.
Ga de strijd aan met vijanden in turn-based gevechten, verzamel schatten en speel diverse minigames: race met Yoshi, schiet Koopa-schilden neer en meer! Maak een praatje met de lokale bewoners. Naast enkele leuke roddels hebben ze soms ook handige tips voor je!
Onze dappere held, die eropuit gaat om prinses Peach te redden en een stokje voor de kwaadaardige plannen van de slechteriken te steken.
Nu deze aartsvijand een bondgenoot is, helpt hij Mario en zijn vrienden mee in de strijd tegen hun gezamenlijke vijand: de bende van Schmidt.
Met elke succesvolle gevechtsactie wordt je actiemeter gevuld. Als de meter vol is, kun je een supersterke triotechniek uitvoeren! De precieze techniek hangt af van wie er momenteel in je team zit, dus experimenteer met verschillende combinaties van personages.
Bundel de krachten van Mario en zijn bondgenoten om de Sterrenweg te herstellen en wensen weer te laten uitkomen in Super Mario RPG!